براي کودکان 6 تا 12 سال از چه روش آموزشي استفاده مي شود؟

برنامه مونته سوري حول پنج درس اصلي در آغاز چرخه 6 تا 12 سالگي مي چرخد: ايجاد زمين ، زندگي گياهان ، حيوانات و زندگي انسان ، زبان ، رياضيات و علم. هر سال ، دانش آموزان مدرسه پيشرو  مهارت هاي زندگي مانند ايجاد تفکر واگرا و همگرا ، قدرت حل مسئله ، مسئوليت پذيري ،عزت نفس و توجه و تمرکز در آنان ايجاد نموده و تلاش در رشد مهارت ها دارند.

 

 

اهميت استفاده از روشها و استراتژيهاي متنوع در تدريس چيست؟

روشها و راهبردها-اهميت استفاده از روشها و استراتژيهاي متنوع ، تسهيل يادگيري همه دانش آموزان است. ايجاد يک هدف عملکردي براي هر سطح ، کسب محتوا (مهارت) را تقويت مي کند و از فراگيران به طور تصادفي سطوح ، بررسي پاسخ ها و ادامه کار جلوگيري مي کند.

 

اهميت استفاده از بازي در تربيت دانش آموزان 6 تا 12 ساله

متاسفانه بسياري از والدين و مربيان آموزشي فکر مي کنند با ورود دانش آموزان به مدرسه و محيط آموزشي، فرزندشان ديگر به بازي کردن نيازي نداشته و بايد تمام وقت خود را صرف آموزش‌هاي مدرسه نمايند؛ در حالي که اين تفکر کاملاً اشتباه و نابجا است.

 

 

 

دانش آموزان 6 تا 12 ساله همچنان به بازي کردن و تخليه کردن هيجانات خود از طريق بازي نيازمند هستند؛ والدين مي‌توانند از اين نياز به نفع تربيت صحيح دانش آموزان 6 تا 12 ساله استفاده نمايند.

 

بازي کردن نقش بسيار مهمي را در رشد و يادگيري کودک ايفا مي کند؛ از طريق بازي کردن مهارت هاي مهمي از جمله مهارت هاي اجتماعي و روابط عمومي در کودکان رشد مي کند. از طرف ديگر کودک از طريق بازي کردن مي تواند احساسات پنهان خود را بروز داده و از نظر هيجاني خود را تخليه نمايد. والدين مي‌توانند از طريق بازي با دانش آموزان 6 تا 12 ساله خود رابطه با آنها را تقويت نمايند. همچنين تقويت رابطه بين والدين و کودکان مي توانند اثر روش هاي تربيتي دانش آموزان را چند برابر کند.

 

همچنين والدين در بازي با کودکان مي توانند احساس امنيت عاطفي را در آنها بيشتر نمايند؛ کودکان هر چقدر احساس امنيت عاطفي بيشتري داشته باشند با مشکلات بهتر کنار مي آيند.

 

آموزش چقدر براي رشد کودک مهم است؟

از نظر رشد انساني ، اهميت آموزش در دوران کودکي را نمي توان مبالغه کرد. سالهاي اوليه کودک پايه و اساس توسعه آينده او است و پايه اي قوي براي يادگيري و يادگيري مادام العمر از جمله رشد شناختي و اجتماعي فراهم مي کند.

 

چرا استفاده از استراتژي براي دانش آموزان مهم است؟

استراتژي ها به دانش آموزان کمک مي کند تا فرايند يادگيري را درک کنند. استراتژي ها به دانش آموزان کمک مي کند تا نقاط ضعف خود را دور زده و در سطحي که توانايي دارند ، عمل کنند. استراتژي ها تفکر انعطاف پذير را ترويج مي دهند و به دانش آموزان اهميت تغيير رويکردهاي خود در کارهاي مختلف را مي آموزند.

 

3 استراتژي يادگيري چيست؟

سه سبک اصلي يادگيري شناختي وجود دارد: بصري ، شنوايي و حرکتي.

 

 

چگونه مي توانيم آموزش و يادگيري را بهبود بخشيم؟

سه گام براي بهبود آموزش

يادگيري فعال و عملي را تشويق کنيد. با برنامه هاي کاربردي دنياي واقعي ارتباط برقرار کنيد. ...

تعاملات معني دار معلم و دانش آموز را فراهم کنيد. ...

انتظارات دوره را واضح و بر اساس نتايج يادگيري بيان کنيد

 

موثرترين استراتژي هاي آموزشي چيست؟

 

10 شيوه تدريس موثر که مي توانيد در حال حاضر استفاده کنيد

همانطور که آموزش مي دهيد الگو بگيريد. ...

اشتباه کنيد. ...

کار گروهي. ...

يادگيري از روي تجربه را تشويق کنيد. ...

بگذاريد دانش آموزان تدريس کنند. ...

فناوري را در کلاس درس ادغام کنيد. ...

سازمان دهندگان گرافيکي را امتحان کنيد. ...

بر مديريت رفتار تأکيد کنيد.

اهميت روش تربيتي دانش آموزان 6 تا 12 ساله

نقش اصلي آموزش و پرورش چيست؟

هدف اصلي آموزش ، تربيت افراد درون جامعه ، آماده سازي و شايستگي آنها براي کار در اقتصاد و همچنين ادغام افراد در جامعه و آموزش ارزشها و اخلاق جامعه است. نقش تعليم و تربيت به معناي اجتماعي کردن افراد و حفظ آرامش و پايداري جامعه است.

 

استراتژي ها چگونه به دانش آموزان کمک مي کند؟

آموزش استراتژيک مي تواند به آنها در دسترسي ، سازماندهي و ترکيب اطلاعات جديد کمک کند و فضا را در مغز براي يادگيري مطالب به زبان جديد آزاد کند. مي تواند از تفکر مرتبه بالاتر پشتيباني کند. آموزش راهبردي به دانش آموزان کمک مي کند تا مفاهيم و مهارت هاي اساسي را درک کنند.

 

چرا آموزش راهبردهاي شناختي به دانش آموزان مهم است؟

رويکرد يادگيري شناختي مهارت هايي را براي يادگيري موثر به دانش آموزان مي آموزد. اين به دانش آموزان کمک مي کند مهارت هاي حل مسئله و مطالعه قابل انتقال را ايجاد کنند که مي توانند در هر موضوعي به کار گيرند. توسعه مهارت هاي شناختي به دانش آموزان اجازه مي دهد تا بر دانش و ايده هاي قبلي خود تکيه کنند.

 

نمونه هايي از فعاليتهاي يادگيري چيست؟

برخي از فعاليتهاي يادگيري منفعل هستند و طوري طراحي شده اند که اطلاعات مهم را به شيوه اي کارآمد در اختيار دانش آموزان قرار دهند. مثالها شامل سخنراني ، تماشاي فيلم يا تظاهرات و خواندن است. اگرچه روشهاي سنتي آموزش بر اساس رشته متفاوت است ، اينها سنتي ترين روشهاي تدريس است.

 

چگونه مي توانيد از يادگيري در کلاس درس حمايت کنيد؟

 

به عنوان بخشي از تجربه يادگيري و تدريس دانش آموز ، از تمجيد و تشويق استفاده کنيد. زبان را ساده کنيد ، کلمات را تکرار کنيد و معاني را روشن کنيد. شيوه يادگيري دانش آموز را رعايت کرده و بر اين اساس آموزش و يادگيري را متمايز کنيد. وظايفي را در اختيار دانش آموز قرار دهيد که در توان اوست.

 

منظور از استراتژي هاي تدريس چيست؟

استراتژي هاي تدريس روش ها و تکنيک هايي هستند که معلم براي حمايت از دانش آموزان يا دانش آموزان خود در طول فرايند يادگيري استفاده مي کند. يک معلم استراتژي تدريس را مناسب با موضوع مورد مطالعه ، سطح تخصص فراگير ، و مرحله سفر يادگيري خود انتخاب مي کند.

 

چه نوع يادگيري بهتر است؟

يادگيرندگان حرکتي عملي ترين نوع يادگيري هستند. آنها با انجام اين کار بهترين کار را ياد مي گيرند و اگر مجبور شوند به مدت طولاني بنشينند دچار بي قراري مي شوند. زبان آموزان حرکتي وقتي بهترين کار را مي کنند که بتوانند در فعاليت ها شرکت کنند يا مشکلات را به صورت عملي حل کنند.